zoek: oud voetballer Gerd Schunck

  • Astrid van Herpen

    Beste Jack,

    Ik heb je mailadres niet, maar wil heel graag informatie over Gerd Schunck.

    Mijn mailadres is pcvanherpenbv@hetnet.nl

    Astrid

  • Ad van Venrooy

    Graag reactie op mailadres: avanvenrooy@ziggo.nl

  • Ad van Venrooy

    Ik heb vertrouwelijke informatie voor je vriendin. mijn e-mail adres is avanvenrooy@ziggo.nl

  • Ger Smid

    Het was een voetballer van FSC in het seizoen 1969-1970. het was een duitse hij scoorde in dat jaar 12 doelpunten.

  • Jack

    Ger Smid Schreef:

    ——————————————————-

    > Het was een voetballer van FSC in het seizoen

    > 1969-1970. het was een duitse hij scoorde in dat

    > jaar 12 doelpunten.

    Ik ben op zoek om mijn voetbalarchief compleet te maken voor welke club hij voor zijn FSC tijd speelde.

  • Ger Erkens

    Ik heb met Gerd nog bij de VVS of te wel vroeger de Kraaien van het Limbrichterveld in Sittard gevoetbald, vandaag Zaterdag 26 April staat ik een foto van Ger in de krant op pagina B7 als Fortuna speler die met de trein naar Schiphol vertrekken,

    kijk maar eens goed,

    Groetjes,

    Ger.

  • Joop

    Gerd Schunck is in 1969 van FSC overgestapt naar FC Den Bosch, dat flink investeerde in een nieuw elftal en snel wilde doordringen tot de eredivisie. Dat laatste lukte, maar de inbreng van Schunck was nihil.

    Na vijf wedstrijden waarin hij 3x scoorde, verdween Schunck volledig van het toneel. Hij heeft nooit ook maar een seconde bij Den Bosch gevoetbald. Zelfs in de krant werden er vreemd genoeg geen vragen over gesteld. Vreemd, want Schunck toonde zich in die eerste vijf duels een zeer doeltreffende Gerd Müller-achtige spits. Kort, gedrongen, sterk en een echte afmaker.

    Enkele jaren geleden werd het mysterie ontrafeld. Schunck werd destijds in Den Bosch al na een paar weken opgepakt in verband met een verkrachtingszaak. Hij verdween voor langere tijd achter slot en grendel. Keerde terug, maar trainingsstaf en spelers wilden hem er niet meer bij hebben. Scheen ook niet erg sociaal te zijn.

    Schunck vertrok naar Helmond Sport en werd enkele jaren na het einde van zijn actieve carrière in Duitsland opgepakt bij een bankoverval.

    Een levensverhaal om een boek over te schrijven.

    Een geweldige eikel, omdat hij zichzelf en zijn familie tekort heeft gedaan. Ik heb hem zien voetballen en die gozer kon echt wel wat.

    Triest en jammer.

  • Astrid van Herpen - van Venrooy

    Beste Joop,

    Jaren is onze familie op zoek naar informatie omtrent zijn vertrek bij FC Den Bosch. Dit is de eerste keer dat wij ronduit horen dat hij n.a.v. een verkrachtingszaak verdwenen is. FC Den Bosch en alle betrokkenen uit die tijd, evenals bestuursleden en trainers, hebben niets anders gedaan dan het in de doofpot te stoppen. Dit, terwijl er gedupeerden achterbleven… Mijn tante was slachtoffer van deze verkrachting en hieruit is een zoon geboren. De levens van alle betrokkenen zijn door deze zaak onherstelbaar beschadigd. Wij als familie, waren op zoek naar informatie en zijn nooit veel verder gekomen. Doordat u nu praat over een verkrachtingszaak, rijst bij mij de vraag of u nog meer weet over deze periode. En of het klopt dat Gerd Schunck inmiddels sinds een jaar of 10 is overleden.

    Groetjes, Astrid