Huize Overbunde

  • ben

    wie kan mij aan namen helpen van mensen die er werkzaam waren in 1667 tot 70 .. ik zat er als 7 jarig ventje en de rest zal ik even achterwege laten .

  • ben

    Jacques…… ken jij jongens die bij de zwervers waren ingedeelt? of namen van de leidinggevende?

  • marly stoks

    Hoi Ben

    Ik heb zelf in overbunde gezeten van 1976 tot 1979 heb het eerste jaar bij de margrieten de laatste jaren bij de zwervers gezeten.juliette franssen en een zekere theo , ine herriner ik me als

    leiding.Ik heb les gehad van dhr bovens en dolmans en dhr pluymakers.Ik moest elke week naar mariet stickers(dacht ik dat ze heet) op therapie.

    Ik heb er leuke en minder leuke dingen meegemaakt.ik vond de speelvelden buiten geweldig maar kan me ook goed de appelboomgaard herrineren waar ik langs de heg huilend mijn ouders achterna rende als ze naar huis gingen.je moest het doen met een telefoontje en een brief de eerste tijd want pas als je je goed gedraagde mocht je een weekend in de 2 wkn naar huis.Ik ben een aantal jaren geleden met een andere pupil waar ik een goed contact mee had op overbunde weer eens gaan kijken en weer eens hand in hand door de tuin gelopen.oude herrineringen kwamen weer naar boven en het voelde ook een beetje als thuis.je hebt er toch een stuk van je jeugd doorgebracht.zelf werk ik nu als verpleegkundige in ziekenhuis sittard en heb ik de toenmalige directeur van overbunde al verpleegd en afgelopen jaar de kleindochter van een groepsleidster van de zwervers verzorgt het was weer geweldig om ze terug te zien en al helemaal geweldig als ze ook nog veel over je weten te vertellen van toen

    ps:op hyves is ook een pagina over overbunde te vinden waar je je kunt aanmelden en kunt zien wie er heeft gezeten in welk jaar mits ze zijn aangemeld.ik heb alweer met verschillende personen contact via hyves.

    groetjes marly stoks.

  • ben

    zou iik jou email mogen hebben

    ik heb erg veel vragen aan jou

    gr ben

  • willy gorissen

    Hallo Ben.

    We kennen ons uit de SP-tijd.

    Ook ik en mijn broer George zijn in Overbunde geweest,of te wel Koloniehuis.

    Idd. die zusters waren er arrogant. Je had er sommigen ,die je kon vertrouwen.Zuster Hyneria,Zuster Mirjam .Juffrouw Liesbeth ,deze laatste was zeer symphatiek.

    Ben er vaak “uitgebroken ”maar helaas hadden ze me te pakken.

    S'morgens bidden bij elke deuropening,schoenen aan in de gang,Die kelder waar die schoenen stonden kan ik mij herinneren.

    Het ergste vond ik dat we 6 weken na moesten blijven.Gehuild en geschreeuwd heb ik..

    Mijn broer was bij de Hollanders 2 ,en ik in 1.daarnaast had je de voetballers.De kamers ernaast lagen de “kevers”.

    Ik ben daar ook naar school geweest ,dat direct naast het koloniehuis lag ,erbij de moestuin.

    Idd.Ben ,veel hebben we gewandeld naar het bos,of naar Bunde in zelfs naar het vliegveld “Beek”.

    Dat wandelen boeide me niet,omdat ik graag liep.Ik had er ervaring mee,gezien dat ik er een paar uitgebroken ben.

    ik heb er nog een foto van ,waarop ik sta met een Gerard,waar we een act opvoerde in de grote zaal,waar de TV stond.

    Ja Ben ik ken die verschrikkelijke tijd,dat ik heimwee had ,en daardoor weggelopen was.

    Zo zie je ,dat ik niet de enigste ben ,die zo erover denkt ,dat dit een rotte tijd was.

    groetjes

    willy

  • ben

    hallo willy

    zou jij mij die foto willen sturen

    en in welk jaar verbleef jij daar?

    ik zoek namen van mannen die daar liepen , een soort arts , psygoloog.. en een kerel die mij ook muziekles gaf.

    mocht je die foto door kunnen sturen dan herken ik misschien iets daarop

    ik was er in 1967 tot 69

    ik hoop je te horen . je hebt nu mijn mail adres .

    vr gr ben

  • Jacques Pluijmaekers

    Hoi Ben,

    Ik ken alleen Juffrouw Corrie en juffrouw Marijke en Juffrouw Gitty, alle drie werkzaam als begeleidster bij de Voetballersgroep, maar ik meen dat zij af en toe ook de adelaarsgroep begeleiden. De achternamen van hen zijn mij niet bekend. Wel hun karakter is mij altijd bij gebleven. Zo was juffr. Corrie de aardigste begeleidster, Marijke nutraal en juffr. Gitty was erg streng en absoluut niet geliefd bij de kinderen. De Zwervertjesgroep ken ik wel maar geen namen van begeleidsters of van kinderen.

  • willy gorissen

    Ik ben er geweest van 1 aug. 1964 t/m 23 okt 1964,Ik zal die foto zeker hebben.Maar daar sta ik op met een Gerard,waarvan we de act opvoerde “Jantje zag eens pruimen hangen”, ik sta daar links op de foto,op de bühne.

    De namen van doktoren/psycho;ogen weet ik niet.Ik zal mijn broer vragen of hij nog iets heeft ervan.Ik dacht van wel.foto's dat hij een clownact opvoerde met andere lotgenoten.

    Je hoort dan nog van me.

    groetjes

    willy

  • Theo Kleeven

    Hallo, ik ben Theo Kleeven en ik heb in 1953? ongeveer 6 weken op het internaat Overbunde gezeten, ik weet erg weinig van die tijd,ik heb wel twee foto's van dit verblijf.

    Ik zou graag meer willen weten.de vraag is hou kan ik de foto's doorsteuren zodat ik dan in contact kan komen met personen die ook op de foto's staan.

    Met vriendelijke groet Theo

  • koen

    ben Schreef:

    ——————————————————-

    > zou iik jou email mogen hebben

    > ik heb erg veel vragen aan jou

    > gr ben

    k.erp@chello.nl