Huize Overbunde

  • Goke pijnappels

    Was negen jaar toen ik naar Bunde moest was te mager. Ben nu 62 jaar en die hele nare herinnering loopt als un rode draad door mun leven. Ook ik heb pap op moeten eten met mun braaksel erin. En dit is nog maar een verhaal .Ben enkele jaren geleden voor het eerst terug geweest wilde het zien.Ik trof un verwaarloosd huis zonder ramen ,maar voelde de heimwee en verdriet van toen ,stond er als volwassen en goed relativeerd en positief mens te huilen als un kind.

  • Louise

    Heel herkenbaar Ben Tarici, ik heb er ook zes weken gezeten. Niet de leukste 6 weken. Weinig begrip en of gevoel. Vis lust ik niet maar moest blijven zitten tot het op was. Ik heb het niet op en idd hele dag naar de slaapzaal. Geen leuke herinnering zo tussen 1962 / 1964 bij de zusters. Toch ga ik er deze zomer nog een keer naar toe. 

    Louise

  • Louise

    Heel herkenbaar Ben Tarici, ik heb er ook zes weken gezeten. Niet de leukste 6 weken. Weinig begrip en of gevoel. Vis lust ik niet maar moest blijven zitten tot het op was. Ik heb het niet op en idd hele dag naar de slaapzaal. Geen leuke herinnering zo tussen 1962 / 1964 bij de zusters. Toch ga ik er deze zomer nog een keer naar toe. 

    Louise

  • Lillian

    Ik ben in 1966 in overbunde geweest en weet nog dan prinses beatrix is getrouwd we zaten met vlaggetjes voor de tv te zwaaien. Wie is er ook in die tijd geweest ik. Er waren 2 zusjes uit Sittard gerlie en Ineke van een cafe vlak bij het station. Wie weet daar nog wat van? Dat zou ik leuk vinden. Ik ben nu 63 jaar zij moeten ook van deze leeftijd zijn. Gr lillian

  • robert

    Hoi,

    Ik ben Robert. Ik heb in Overbunden gezeten 1975 1979.

    Voor mij een hele moelijke tijd.

    4 jaar ongeveer intern.

    Ik zat bij de zwaluwen. en weet nog wel deel dingen en net als andere, op zoek naar foto's.

    Dat helpt het hele verhaal en herrineringen op te halen.

    zou heel graag het hele verhaal wat ik weet, hier kunnen schrijven, maar dat in nogal wat.

    Ik zou het erg fijn vinden om die in die tijd, bij de zwaluwen, te spreken, schrijven, en mss wel foto's.

    Namen als, Felix, Henkie, Andre, desiree, claudia, enz

    Ik kan deze tijd niet los laten en wil zo veel mogelijk vinden.

    robertmols301@gmail.com

  • Ben

    Ben van Hove

    Ik heb in mei 1960 er gezeten.

    Ik weet nog de eetkamer de slaapzaal de speelzaal en de Zandberg in het bos

    Ik heb er een leuke tijd gehad .

    Kom zelf uit Roermond

  • Ger

    Hallo lezers,

    Mijn naam is Ger van Zwam.

    Ik heb in 1963 6 weken en in 1966 3 mnd doorgebracht in Huize Overbunde.

    Ik heb goede herinneringen aan die periodes. 

    Ik weet nog dat ik in 1966 niet naar huis wilde.

    Ook Ik kreeg weleens  “ staf ” maar nooit zonder een goede reden ????????

    Groeten Ger

  • Herman

    Anonymous

    wie kan mij in contact brengen met mensen die op“huize over bunde”in bunde hebben gezeten

    Hoi Dre ik ben Herman van Rijn en heb van 1966 tot 1969 elke keer 12 weken in huize over bunde door gebracht.

  • Herman

    Hoi Dre,

    Ik ben Herman van Rijn en heb van `65 tot`67 12 weken per jaar in het klooster in Bunde gezeten.

    Heb veel van de tijd kunnen verstoppen in mijn geheugen, heb er zowel leuke als slechte ervaringen.

  • Ineke

    Hoi, ik was in huize Overbunde, 3 maanden in de zomer van 1969. Heb daar mijn 12e verjaardag gevierd. Een groot deel was schoolvakantie, toen zijn we met de groep ‘Tieners’ ook ergens anders heengegaan als vakantie uitje, ik geloof ook een klooster waar we logeerden. Het eten vond ik vreselijk, maar ook veel goede herinneringen aan die tijd. Ook veel geleerd. Ik herinner me dat een ander meisje 15 jaar werd en een sigaret mocht roken. De naam van zuster Majella weet ik nog, ik vond haar aardig, ook 2 burger begeleidsters vond ik aardig. 

    Mijn broertje was toendertijd 4 jaar en verbleef in een kolonie in Zeist. 

    Ik ontving wenskaarten om me beterschap te wensen, maar ik was helemaal niet ziek. Ik heb nog wat foto's uit die tijd, ik zal ze eens opzoeken.